Bezpłatne przejazdy

KRYTICON KRYTICON KRYTICON

Temat: Znizka na autobus

Y"Andrzej Soczówka" wrote:
Trybuna Śląska, 5 października 2002 roku
(za http://archiwum.naszemiasto.pl/artykul.asp?id=714583)
Ulgę 50-procentową mają studenci na podstawie ustawy o szkolnictwie
wyższym i kombatanci RP na podstawie ustawy o kombatantach i osobach
represjonowanych.

Y
Czyli MZK Kety to jednak nie jest komunikacja miejska. Na bilecie
studenckim jest wyraznie napisane "ulga handlowa", a wysokosc znizki to
ok. 40%:
w zaleznosci od odleglosci jest tak:
Na terenie miasta       N: 1.80zl, U: 1.10zl
do 10km                 N: 2.40zl, U: 1.40zl
powyzej 10km            N: 2,90zl, U: 1,70zl

YPozostałe ulgi zależą od organizatorów komunikacji czyli
przedsiębiorstw komunikacyjnych lub w przypadku firm należących do
gminy - od uchwały jej władz. Większość z nich istniała jednak "od
zawsze" i traktowana jest jako uprawnienia zwyczajowe w większości
miast np. bezpłatne przejazdy dla:
- dzieci do lat 4 z wózkiem
- osób, które ukończyły 70 rok życia

Y
W Ketach od 75 roku zycia.

pzdr.


Źródło: topranking.pl/1725/znizka,na,autobus.php


Temat: ulga pracownicza 99%

YKrzysztof Waszkiewicz wrote:
W artykule <djb7h3$5a@news.dialog.net.pl
jarek d. napisał(a):

| ale nie rozdaje.
| ulgi są WYKUPYWANE

Nie badz smieszny - normalny klient nie moze sobie takiej ulgi
wykupic.

Y
Post Mateusza był o czymś innym: dlaczego biedne PR mają rozdawać ulgi
na prawo i lewo?
Ja twierdzę, że te ulgi nie są rozdawane tylko sprzedawane.

Ty z kolei podnosisz inną kwestię: dlaczego pracownicy rozkawałkowanej
firmy PKP mają mieć jakiekolwiek ulgi na przejazdy?
BEZPŁATNE przejazdy dla kolejarzy to nie wymysł komunistów, czy innych
masonów/cyklistów *niepotrzebne skreślić, a efekt dekretu Prezydenta
II RP (Mościckiego bodajże).
W obecnej rzeczywistości coraz trudniej nazywać je bezpłatnymi. Za
ULGĘ pracownika z grupy PKP płaci pracodawca, za rodzinę pracownika
płaci pracownik.
Zresztą, kwestią czasu jest - nie mam złudzeń - jak nawet to zostanie
zlikwidowane. Będziesz wtedy szczęśliwszy?

Nie. Nie zamierzam być śmieszny.
Szalg mnie trafia gdy widzę, jak w tym kraju myśli się o dobru
wspólnym.
Czytałeś kiedykolwiek o poziomie pomocy publicznej dla kolei w innych
państwach europejskich? Dlaczego Polacy w swym zacietrzewieniu chcą
wylać dziecko z kąpielą? Francja łoży miliardy euro na SNCF FRET
(takie francuskie CARGO), widząc zagrożenia jakie dla interesów
francuskich niesie zbliżająca się liberalizacja dostępu do torów.
Podobnie w Niemczech.
Dla porównania PKP CARGO nie otrzymuje ŻADNYCH dotacji.
Inwestycje w infrastrukturę kolejową są żałośnie małe w porównamiu do
inwestycji drogowych.
Gdyby nie forsa unijna, to nic by się nie działo.
Przewozy pasażerskie są od lat były finansowane na papierze. Ostatnie
pozytywne tendencje (udział samorządów) nie są w stanie od razu
nadrobić tej wieloletniej fikcji, gdzie państwo udawało, że dotuje.

jarek d.


Źródło: topranking.pl/1573/ulga,pracownicza,99.php


Temat: Ulgi dla dzieci byłych prac. PKP

Y| Masz całkowitą rację . Olej tego gościa . Pewnie nic nie wie o pracy na
| kolei i zarobkach kolejarzy .

Żle o bezpłatnych przejazdach kolejarzy mysli większość społeczeństwa...

Y
O politykach też źle myśli większość społeczeństwa , a jakoś im uprawnień
nie zabiera .

YI co robią związki zawodowe żeby uswiadomić temu społeczeństwu fakt, że
kolejarze malo zarabiaja i bezpłatne przejazdy są pewną rekompensatą...
Ale
zwiazki wola strajkowac... czyli utrudnic ludziom dojazd do pracy...

Y
I potem wychodzi , że wszystkiemu winni kolejarze .

Y

A mało dociekliwy pismak bierze Załącznik do TOB (e tam dzwoni do kasy)

bilet sieciowy na wszystkie rodzaje pociągów:
klasa 1 - 8700,00
dla zony, i dwojki dzieci...

razem 4*8700=34800...

Y
Poweim jedno - rezygnuje od jutra z wszelkich ulg jeśli od jutra mój ojciec
dostanie 1/4 tego do rocznej pensji .

YAle wyjdzie na to ze kolejarze rocznie zarabiaja powyzej 50000 zlotych na
reke (ci szarzy).

Y
Już nie mówiąc o mafii ( administracja ) .


Źródło: topranking.pl/1573/ulgi,dla,dzieci,bylych,prac,pkp.php


Temat: ulga pracownicza 99%
YKrzysztof Waszkiewicz wrote:
W artykule <djbhnt$e1@news.dialog.net.pl
jarek d. napisał(a):

| Ja twierdzę, że te ulgi nie są rozdawane tylko sprzedawane.

Gdyby byly sprzedawane to ktos by ustalil cene rynkowa a nie wzieta
z
sufitu. Te oplaty nie pokrywaja rzeczywistych kosztow takiej ulgi.

Y
A masz jakieś wyliczenia?
Bo na mój gust, to ktoś w Ministerstwie Finansów dobrze przeliczył ile
ulg będzie wykupionych, jakie to da efekty i jaką dziurę w budżecie
przewozów pasażerskich da się w ten sposób załatać. Znów lekko skrośna
dotacja.
Ale to jest moje zdanie. Ty z kolei wiesz, że cena nie pokrywa kosztów
ulgi.
Ani Ty, ani ja jednak nie dysponujemy konkretami.
Proponuję w związku z tym mały EOT.

Y| Ty z kolei podnosisz inną kwestię: dlaczego pracownicy
| rozkawałkowanej firmy PKP mają mieć jakiekolwiek ulgi na przejazdy?
| BEZPŁATNE przejazdy dla kolejarzy to nie wymysł komunistów, czy
| innych masonów/cyklistów *niepotrzebne skreślić, a efekt dekretu
| Prezydenta II RP (Mościckiego bodajże).

I co mnie to obchodzi? Jezeli nie maja podstaw i tak naprawde
niczemu
nie sluza to po co sa? Jesli chodzi o to, ze mechanik musi dojechac
gdzies gdzie zaczyna sluzbe to przeciez jedzie na wykaz.

Y
A dlaczego ma jechać na wykaz. Niech mu CARGO kupi bilet 100% ;-)
No konsekwentnie trzeba.

Y| W obecnej rzeczywistości coraz trudniej nazywać je bezpłatnymi. Za
| ULGĘ pracownika z grupy PKP płaci pracodawca, za rodzinę pracownika
| płaci pracownik.
| Zresztą, kwestią czasu jest - nie mam złudzeń - jak nawet to
zostanie
| zlikwidowane. Będziesz wtedy szczęśliwszy?

Tak...

Y
Jak to niektórym niewiele do szczęścia potrzeba...
Na zdrowie

Y| Szalg mnie trafia gdy widzę, jak w tym kraju myśli się o dobru
| wspólnym.
| Czytałeś kiedykolwiek o poziomie pomocy publicznej dla kolei w
innych
| państwach europejskich? Dlaczego Polacy w swym zacietrzewieniu chcą
| wylać dziecko z kąpielą? Francja łoży miliardy euro na SNCF FRET
| (takie francuskie CARGO), widząc zagrożenia jakie dla interesów
| francuskich niesie zbliżająca się liberalizacja dostępu do torów.
| Podobnie w Niemczech.

Ja tego nie neguje - jak najbardziej jestem za ;-) Z tym, ze kasa ma
isc na kolej a nie na przejdzenie...

Y
Ale zacznijmy od tego że kasa musi zacząć iść, by można mówic o jej
przejadaniu.

Y| Dla porównania PKP CARGO nie otrzymuje ŻADNYCH dotacji.

No i bardzo dobrze - powinno sie dotowac infrastrukture i przewozy
pasazerskie...

Y
A to jest z kolei Twój truizm ;-) No bo niby dlaczego pasażerskie :-)
Co do CARGO - radzi sobie bez dotacji i super.
Byle tylko mu nie przeszkadzać.
Choć chyba i tak za wiele wymagam. Jak tylko UOKiK ogłosi jakąś karę
dla carguli, to Grupa pieje z zachwytu.
To takie polskie...

Y| Inwestycje w infrastrukturę kolejową są żałośnie małe w porównamiu
do
| inwestycji drogowych.

No nie raz pisalem co o tym sadze ;-)

| Gdyby nie forsa unijna, to nic by się nie działo.

Kolejny truizm...

Y
;o)

Y| Przewozy pasażerskie są od lat były finansowane na papierze.
Ostatnie
| pozytywne tendencje (udział samorządów) nie są w stanie od razu
| nadrobić tej wieloletniej fikcji, gdzie państwo udawało, że dotuje.

No i tu sie zgadzamy - dotowac mozna przewozy a nie ulgi dla

Y
kolejrzy

wykupywane przez nich samych itakdalej..... ;-)

pozdrawiam
jarek d.


Źródło: topranking.pl/1573/ulga,pracownicza,99.php


Temat: Kolej jest be
in article 3D255162.B3BCB@email.com, Bartosz Lukasz Radko at
bra@email.com wrote on 05.07.2002 8:57:

YfutszaK wrote:

| Przy okazji - zanosi sie, ze kolejarze straca bezplatne przejazdy niebawem.
| Kolejki przy kasach wydluza sie z pewnoscia.

| i bardzo dobrze (bo nie jestem kolejarzem)

A co Ci sie od tego poprawi?

Y
Mnie osobiscie nic. Ale tak se kombinuje, ze wydluzenie kolejek przy kasach
ma jakies tam swoje przelozenie na wzrost poziomu przychodow ze sprzedazy
przedsiebiorstwa... :-/ Poza tym zupelnie nie rozumiem dlaczego kolejarz ma
jechac za darmoche? Wychodzi na to, ze ja (placac) sponsoruje jego wojaze.
To tak jakbym szedl do kiosku po gazete, ktorej jestem dziennikarzem i zadal
jej za darmo. I co - kioskarz dałby mi ją, jak myslisz?

Czołgiem,
Artur <UOPSzymański

"Bo wszystkie UOP-y to fajne chlopy..."
(C) by Yarosch


Źródło: topranking.pl/1573/kolej,jest,be.php


Temat: Miasto moje a w nim... bezpłatne przejazdy dla ...
Miasto moje a w nim... bezpłatne przejazdy dla ...
Co do wzorow biletów.Chyba dzienny,weekendowy ? Czy dzienny 24 godzinny ?
A dniowy ? Dniowiec to był chyba Blade wieczny łowca,tak mi się skojarzyło ? A
może dla niego jakiś bezpłatny bilet nocny ? A harcerze i tak najczęściej się
uczą i mają bilety miesięczne,więc niech pan nie narzeka.Bilet dla Blade'a to
byłoby coś.


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,52,76265301,76265301,Miasto_moje_a_w_nim_bezplatne_przejazdy_dla_.html


Temat: [pr] Witamy, oto mandat

Y| No to raczej sami go sobie psują, jadąc na gapę.

| Czyn zabroniony powinien być czynem zabronionym.

I jest. W każdej znanej mi komunikacji przejazd bez ważnego biletu jest takim
właśnie czynem i podlega określonej w cenniku opłacie dodatkowej.

Y
Jesteś jednak głupi. Totalnie nie kumasz, co do Ciebie mówi się po polsku.
Raczę powtórzyć: nie może być tak, że w jednym mieście coś jest normą,
a w innym płacisz 100 zł kary. Skomplikowane przepisy, które ze względu
na swą skomplikowana strukturę i nieprzewidywalność powodują, że przez
pomyłkę można je omijać, są dla mnie zwykłym bezprawiem.

Y| Nie może być tak, że w jednym mieście jest wszystko ok, a w innym płaci się
man
| dat.
| Dla mnie cos takiego to zwykła patologia.

Również nie miałbym nic przeciwko gdyby na terenie całego kraju odgórnie
zniesiono wszelkie ulgi dla emerytów i bezpłatne przejazdy dla seniorów.

Y
Dlaczego do cholery uparcie twierdzisz, że uproszczenie przepisów
wiąże się z likwidacją ulg????

Y| Obie panie nie zamierzają zapłacić mandatów.

| Nie muszą. Komornik sądowy wpłaci za nie.

| Część komorników to osoby łamiące prawo.

Ta? A myślałem, że wszyscy.

Y
Sądzę, że nie ma uczciwego komornika.

Y| Złożyły odwołania.

| Dużo zdrówka :-)

| Czy to jest sarkazm?

Yes.

Y
Dlaczego jesteś sarkastyczny wobec osoby, która została oszukana?

Pozdr.
marcin


Źródło: topranking.pl/1725/pr,witamy,oto,mandat.php


Temat: Nowe ceny relacyjne
Y| A czy ta firma ma duze klopoty finansowe i jak PKP drastycznie ogranicza
| dzialalnosc?

Ma. O ile spadną koszty PKP jeżeli te bezpłatne przejazdy zlikwidujesz?

| Obecnie, gdy firma pada, linie masowo sie zamyka i ogolnie jest zle
(mowie
| to z punktu widzenia pasazera) maja oni o wiele wieksze przywileje.

| Powiedzcie sami, czy jest normalne, ze firma, ktora nie ma pieniedzy na
ZUS,
| wyplaty, remonty itp. dziala w ten sposob?
| IMHO chyba nie.

Dalczego nie? Jeżeli nie podnoszą kosztów w ten sposób?

Y
W obu przypadkach, jezeli nie mamy do czynienia z miejscowkami (ktos inny
mogl _wykupic_), nie zwieksza to kosztow.
Natomiast zyski maleja. Nie pokusze sie jednak o ustalenie ich rzedu. Po
prostu nie wiem.

PZDRW
Qrczak


Źródło: topranking.pl/1573/nowe,ceny,relacyjne.php


Temat: Podpisywac mandat czy nie?

Y| Domyslam sie, ze chodzi o bezplatne przejazdy... Tyle, ze ta kwestie
mozemy
| pominac - ja mowie caly czas  o typowych gapowiczach, jezdzacych bez
biletu.

Źle.

Y
Tak wiec chodzi o... ?

YKłopot w tym że to prawo jest sfuszerowane. W taryfie nie ma żadnych
kar.

Y
Jak to nie ma?
A oplata dodatkowa za przejazd bez biletu czym jest?
Nawet jesli, to:
§ 2. Tej samej karze podlega, kto bez zamiaru uiszczenia należności wyłudza
pożywienie lub napój w zakładzie żywienia zbiorowego, przejazd środkiem
lokomocji należącym do przedsiębiorstwa nie dysponującego karami pieniężnymi
określonymi w taryfie, wstęp na imprezę artystyczną, rozrywkową lub
sportową, działanie automatu lub inne podobne świadczenie, o którym wie, że
jest płatne.

YDlatego też nikt nie może temu prawu podlegać. Nawet jeśli by to
pominąć, to trzeba delikwentowi udowodnić, że dwukrotnie kara została
nałożona,a on jej nie zapłacił.

Y
Od udowadniania jest juz referat windykacji, ktory gromadzi dane na temat
osob nie placacych za przejazd. I robi to na podstawie pracy kontrolerow.

YKontroler takich danych nie ma, więc nie może tego wykorzystywać do
zatrzymania.

Y
Ja nic o zatrzymywaniu nie mowie - a i przytoczylem fragment kodeksu
wykroczen dla wyjasnienia pogladu, ze niezaplacenie jest wykroczeniem.
Chcialem przypomniec, ze ten argument jest twojego autorstwa, wiec tym
sposobem sam negujesz swoje slowa.

Y--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688

Y
eMeM


Źródło: topranking.pl/1573/podpisywac,mandat,czy,nie.php


Temat: Od gimbusów po spacerek

odpowiedź kryje się w art. 17 ustawy o systemie oswiaty:

Art. 17.

1. Sieć publicznych szkół powinna być zorganizowana w sposób umożliwiający
wszystkim dzieciom spełnianie obowiązku szkolnego, z uwzględnieniem ust.
2.

2. Droga dziecka z domu do szkoły nie może przekraczać:

1) 3 km - w przypadku uczniów klas I - IV szkół podstawowych,

2) 4 km - w przypadku uczniów klas V i VI szkół podstawowych oraz uczniów
gimnazjów.

3. Jeżeli droga dziecka z domu do szkoły, w której obwodzie dziecko
mieszka,
przekracza odległości wymienione w ust. 2, obowiązkiem gminy jest
zapewnienie

bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu lub zwrot kosztów
przejazdu środkami komunikacji publicznej.

treść mozna znaleźć: http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html

Więc gmina swoj obowiązek wypełnia. Finansuje to z subwencji oświatowej,
którą dostaje z budżetu państwa. Może do tej pory dopłacali z budżetu
miasta, a teraz ich badziej przycisło....

Nie uwzględniłeś jednej rzeczy - w Rowniu miało być gimnazjum, lecz w zamian
za odstąpienie od utworzenia tam gimnazjum P. Socha obiecał publicznie
bezpłatne przejazdy dla dzieci zmuszonych dojeżdzać do centrum Żor. Jeśli P.
Socha nie potrafi dotrzymać danego słowa, to czas na utworzenie w Rowniu
gimnazjum.
Nie sądzę także, aby miasto miało kłopoty finansowe. Dziś byłem w UM na
Alejach WP - nie przesadzę mówiąć, że urząd jest urządzony z przepychem -
widocznie nie mieli co zrobić z pieniędzmi.


Źródło: topranking.pl/1206/od,gimbusow,po,spacerek.php


Temat: nocne autobusy ?
W wiadomosci:opsfkft3svdblryf@lukasz,
krst <k@krst.krstnapisal:

Ya mi cholera za każdym razem sprawdzają,ehh jedni to mają te
szczęście. Powodzenia w nocnym życzę, mam nadzieję, że cię nie złapią.

Y
Jak sie nie myle to Gupik ma bezplatne przejazdy :)


Źródło: topranking.pl/1112/99,nocne,autobusy.php


Temat: Ulgi dla kolejarzy ????

Yok, to teraz sam przeczytaj swoj pierwszy post i ostatni

Y
Ok, przeczytałem i nie widzę sprzeczności. PKP jako podmiot gospodarczy ma prawo przyznawać ulgi pewnym grupom społecznym. Są to
tzw. ulgi handlowe, te nie są refundowane przez państwo mimo że jest ono właścicielem przewoźnika. Jedyne refundacje mogą nastąpić
za ulgi narzucone ustawą sejmową czyli niejako wymuszone na przewoźniku z powodu jego charakteru usługi ( tzw.wyższa użyteczność
publiczna). Jeżeli Przewoźnik zabiera bezpłatne przejazdy i każe płacić sobie za usługę to ma dodatkowy zysk ze sprzedaży biletów
nawet tak mało płatnych jak za ulgę 99% i 80%. W skali kraju i roku są to nie małe pieniądze.


Źródło: topranking.pl/1572/ulgi,dla,kolejarzy.php


Temat: Nowe ceny relacyjne
Qrczak napisał(a):

Y

A czy ta firma ma duze klopoty finansowe i jak PKP drastycznie ogranicza
dzialalnosc?

Y
Ma. O ile spadną koszty PKP jeżeli te bezpłatne przejazdy zlikwidujesz?

YObecnie, gdy firma pada, linie masowo sie zamyka i ogolnie jest zle (mowie
to z punktu widzenia pasazera) maja oni o wiele wieksze przywileje.

Powiedzcie sami, czy jest normalne, ze firma, ktora nie ma pieniedzy na ZUS,
wyplaty, remonty itp. dziala w ten sposob?
IMHO chyba nie.

Y
Dalczego nie? Jeżeli nie podnoszą kosztów w ten sposób?

Y

PZDRW
Qrczak

Y
--
     ___________ (R)  
    /_  _______      Adam Płaszczyca (+48 601) 829697
  ___/ /_  ___      ul. Jagiellońska 62 m 120, 03-468 Warszawa
 _______/ /_     IRC: _555, http://www.waw.pdi.net/~trzypion/
___________/     mail: _@irc.pl UIN: 4098313


Źródło: topranking.pl/1573/nowe,ceny,relacyjne.php


Temat: [pr] Będzie bojkot zamiast strajku w MPK

YO, jaka dobra wiadomość dla Częstochowian.

Dlaczego osoby o wątpliwych uprawnieniach mają zajmowac miejsca w
autobusie (dotyczy wyłącznie rodzin pracowników, bo sami pracownicy
powinni mieć bezpłatne przejazdy).

Szkoda, że w Gdyni też tak nie będą bojkotować komunikacji...

Y
W Gdyni przynajmniej nikt nie wciska kitu, że kupi 10 autobusów za
likwidację ulg, które finansowało miasto.

I w Gdyni uczeń szkoły w Przemyślu będący na wczasach nad morzem nie będzie
musiał wyrabiać karty miejskiej, żeby mieć ulgowy.

I cała litania podobnych zarzutów. K..., wstyd na całą Polskę, jak zwykle.


Źródło: topranking.pl/1725/pr,bedzie,bojkot,zamiast,strajku,w,mpk.php


Temat: Boniek
Boniek to powinien płacić za przejazd i to podwójnie, w końcu na biednego
nie trafiło!
A tak a propo to może PKP wspaniałomyślnie podarowało by MK bezpłatne
przejazdy?
Cóż nierealne, ale pomarzyć zawszę można:-)))

Pzdr Iwo
iwo@USUŃasternet.pl


Źródło: topranking.pl/1570/boniek.php


Temat: nocne autobusy ?
Użytkownik rowerzyk napisał:

YW wiadomosci:opsfkft3svdblryf@lukasz,
krst <k@krst.krstnapisal:

| a mi cholera za każdym razem sprawdzają,ehh jedni to mają te
| szczęście. Powodzenia w nocnym życzę, mam nadzieję, że cię nie złapią.

Y
Jak sie nie myle to Gupik ma bezplatne przejazdy :) Zgadłeć, to jest
prawda :)


Źródło: topranking.pl/1112/99,nocne,autobusy.php


Temat: [pr] Łapać złodzieja!
"Łapać złodzieja!" - Echo Lubonia, czerwiec 2005

Najłatwiej jest rządzić, nie ponosząc odpowiedzialności za swoje decyzje. Z tego
założenia zapewne wychodzą radni naszego miasta, należący do tak zwanej grupy
opozycyjnej, którzy w czasie czerwcowej sesji Rady Miasta podczas debaty na
temat komunikacji miejskiej domagali się "głowy" dyrektora "Translubu" -
Czesława Lepieszy za to, że lubońska komunikacja w bilansie za 2004r. wykazała
deficyt, sięgający prawie 200 tysięcy złotych. Zdaniem naszych radnych wszystkim
nieszczęściom komunikacyjnym winien jest osobiście dyrektor, ponieważ nie
wykazuje się oczekiwaną inicjatywą. Jaką? Tego niestety radni nie określili. Za
to z całą powagą piętnowali dyrektora, że śmiał zatrudnić na jednym z
pracowniczych etatów własnego syna - bez konkursu! (Radny Rafał Marek zapytał
nawet Burmistrza Miasta jakie konsekwencje poniesie za ten "zbrodniczy" czyn
dyrektor "Translubu"!) Merytorycznej debaty oczywiście nie było! I oczywiście
być nie mogło, ponieważ ci sami radni, którzy tak zajadle atakowali dyrektora
Cz. Lepieszę, z własnej inicjatywy (wbrew opinii dyrektora) zafundowali
"Translubowi" deficytowe linie komunikacyjne: L-5 i L-N. Obie linie przyniosły
łącznie przedsiębiorstwu deficyt tej samej wysokości, jak ten wykazany w
sprawozdaniu finansowym za 2004r. Nasi radni, wymuszając nowe połączenia
komunikacyjne, "podpierali się" sążnistymi petycjami obywatelskimi i listami z
podpisami, teraz udają ze dyrektor źle zrozumiał ich intencje, a cały "Translub"
jest korupcjogenną naroślą na żywym organizmie miasta! Rada Lubonia uchwalila
kontrowersyjne ulgi komunikacyjne, umożliwiające bezpłatne przejazdy naszymi
autobusami osobom od 65 roku życia i dzieciom do lat 7. Nasi radni zapomnieli
niestety przyznać te ulgi wyłącznie obywatelom Lubonia i teraz sytuacja wygląda
tak, ze lubońskimi autobusami jeżdżą sobie za darmo mieszkańcy Poznania, którzy
nie mają takich ulg na swoich liniach MPK. Kto za to płaci - oczywiście
"Translub"! Ponosi koszty utrzymania pracowników, autobusów i co tam jeszcze
jest potrzebne a radni uchodzą przed wyborcarni za dobroczyńców! (Wypomnieli to
radnym przedstawiciele związków zawodowych "Translubu" podczas sesji, ale ich
zakrzyczano, ze wcześniej sprawy nie zgłosili!) Sytuacja zaczyna być kuriozalna:
Rada, która dyktuje ceny biletów, ustala zakresy ulg i wymaga, by dyrektor
"Translubu" realizował każde widzimisię komunikacyjne, nagle odcina się od
wszystkiego, w co wmanewrowała przedsiębiorstwo i wskazuje palcem winnego!
Pomijając fakt, że nie ma chyba w Europie dochodowej komunikacji miejskiej i
wszędzie gdzie istnieje trzeba do niej dopłacać, to nasz "Translub" nie jest
przedsiębiorstwem powołanym do ustalania polityki komunikacyjnej w mieście,
tylko do realizowania projektów uchwalonych w Radzie Miasta. Nasi radni
zapominają, że tworzą SAMORZĄD. Mają rządzić miastem, ze wszystkimi tego
konsekwencjami! Nie mogą bezkarnie fundować swoim wyborcom przywilejów, bo to
kosztuje! W tym kontekście sprawa komunikacji miejskiej w Luboniu mocno zaczyna
przypominać stare powiedzonko: ... "kowal zawinił, cygana powiesili" - bo
przecież ktoś musi być winien! W Radzie Miasta tzw. opozycja mocno podgrzewa
atmosferę przeciw "Translubowi". Wniosek by firmę zlikwidować jeszcze nie padł,
ale wisi w powietrzu. Nasuwa mi się proste skojarzenie: był kiedyś w Luboniu
żłobek, radni uznali, ze jest niepotrzebny, zlikwidowali go i teraz maluchy z
Lubonia wozi się do Poznania a nasze miasto musi dopłacać do ich pobytu. MPK
tylko czeka na okazję by przejąć nasze linie komunikacyjne i wtedy podyktuje
swoje warunki! Dopiero niektórzy się zdziwią.
T. Kujawa

-----

Słowo komentarza ode mnie: od roku mieszkam w Luboniu i wypróbowałem komunikację
z Poznaniem w prawie wszelkich możliwych wariantach - MPK, Translub, PKP,
samochód, rower. Poziom usług Translubu wypada bardzo nisko na tej liście i
takie jest też zdanie wielu mieszkańców, zresztą na tej grupie (którą przeglądam
od czasu do czasu) czytałem już podobne opinie. "Echo Lubonia" wpadło mi w ręce
po raz pierwszy i widzę że układ burmistrz - dyrektor Translubu ma w nim niezłą
tubę propagandową... Co do samego artykułu, to swoją opinię na jego temat
wysyłam do redakcji na adres imipress<malpaop.pl i zachęcam grupowiczów z
Lubonia do tego samego - niech wiedzą, że nie każdy czytelnik "łyka" bez
zająknięcia te wywody...

pozdrawiam,
Fisher


Źródło: topranking.pl/1725/pr,lapac,zlodzieja.php


Temat: Prawie 1 mld zł kosztuja bilety PKP i PKS za pol-friko...
In pl.misc.kolej ant <highs@usa.netwrote:

YOkazuje się, że budżet finansuje często bardzo dziwne rzeczy. Prawie 1
mld zł kosztuje utrzymywanie ogromnej puli biletów ulgowych PKP i PKS.
Kosztowny jest spadek po socjalizmie...
do najbatrdziej bezsensownych, nieuzasadnionych, niesprawiedliwych,
zlodziejskich naleza deputaty dla pracowników PKP w postaci darmowych
przejazdów dla pracowników i rodzin...

Y
Budzet do nich misiu nie doplaca cos ci sie w glowce przestawilo.
A pozatym spolka jest S.A wiec mozesz jej naskoczyc/

Ykolejarze pracuja beznadziejnie (jakie sa efekty ich pracy - kazdy
widzi... notoryczne spoznienia pociagów - wszystkich ich NIE da sie
usprawiedliwic przestarzalym taborem, torami i niedoinwestowaniem) i
smród i zasyfienie w wagonach...
a "nagrody" (bezplatne przejazdy) za to bumelanctwo i olewactwo -
dostaja...

Y
Zimowa chandra czy tak se gadasz ?
A moze zazdroscisz ?


Źródło: topranking.pl/1573/prawie,1,mld,zl,kosztuja,bilety,pkp,i,pks,za,pol.php


Temat: ulgi biletowe dla MK

YJeśli już tak chcesz zabierać to zabierz wszystkim, a nie tylko tym z
branży kolejowej. Zabierz pracownikom zakładu gazowniczego, pracownikom i
ich rodzinom komunikacji miejskiej, zabierz darmowe impulsy pracownikom
telekomunikacji itd.

Y
Jest mała różnica-PKP jako grupa generuje ogromne straty (po części dlatego,
ze ejst fatalnie zarządzana) a TP (po części dzięki temu, ze jest doskonale
zarządzana przez francuskiego właściciela wszystko) przynosi olbrzymie
zyski. Nawiasem mówiąc wszystko co francuskie jest najlepsze, nie tylko
pociągi;)

Ogólnie rzecz biorąc należy to traktować jako świadczenia
pozapłacowe-kolejarze mają bezpłatne przejazdy, pracownicy TP zniżkę na
rozmowy (TP odchodzi od przestarzałego systemu impulsowego), pracownicy
"pożądanych pracodawców" bezpłatne ubezpieczenie itd.

Różnica jest tylko taka, że PKP jest państwowe i w dodatku generuje straty,
więc jako sponsorzy tego przedsięwzięcia możemy wyrażać opinie na ten temat.
Natomiast świadczenia pozapłacowe w prywatnych firmach-to sprawa ich
zarządów i właścicieli.


Źródło: topranking.pl/1567/ulgi,biletowe,dla,mk.php


Temat: [pr] Bilety od miasta

YNo ale to trza wiedzieć, że trzeba mieć bilet na niemowlaka....

Y
1) Każda osoba powyżej Twojego poziomu kretynizmu, czyli jakieś 99,99% ludzi,
wie że na przejazd trzeba mieć bilet.
2) Wszelkie informacje dotyczące warunków korzystania z ulg przy przejazdach
są ogólnodostępne i podane do publicznej wiadomości na dworcach. Kolej nie
ponosi odpowiedzialności za poziom ułomności coniektórych pasażerów, którzy
nie potrafia pojąc paru stron tekstu w języku polskim (co nie przeszkadza im
obrażać kontrolerów, którzy te strony znają na pamięć).

YPo za tym po cholerę przewóz niemowlaków ma refundować państwo?
Nie widzę powodu, dla którego to PKP nie mogłaby tego zapewnić za friko.

Y
Po taką cholerę, kretynie, po jaką każdą inną zniżkę. Podaj choć jeden powód
dla którego PKP miałoby fundować komukolwiek bezpłatne przejazdy.

YDla Ciebie wszyscy pasażerowie to pieniacze, itp. Ci, do których masz
szacunek
nie istnieją.

Y
Jesteś zbyt ułomny i nieokrzesany, by być w stanie cokolwiek o mnie widzieć
czy też jakkolwiek mnie oceniać.

pdr
Olo


Źródło: topranking.pl/1725/pr,bilety,od,miasta.php


Temat: Koniec z naciąganiem!

Yhttp://motoryzacja.interia.pl/news?inf=525174

"Koniec z naciąganiem!
23.07.2004 10:28
Wszyscy posłowie używający samochodów prywatnych do celów służbowych muszą
już rozliczać wydatki na paliwo fakturami VAT lub rachunkami. Marszałek
Sejmu Józef Oleksy wydał w tej sprawie specjalne zarządzenie.

Y
(ciach)

akurat,
Posel pojdzie do wlasciciela prywatnej stacji i malo ktory odmowi dawania
raz w miesiacu faktury na 10.000 za paliwo. Polak potrafi, wiec to sprawy
nie zalatwi.
Skoro poslowie maja bezplatne przejazdy PKP, PKS i komunikacja miejska to
niech z tego korzystaja. To jest sluzba publiczna.

MaPia


Źródło: topranking.pl/1619/koniec,z,naciaganiem.php


Temat: Studencki projekt ustawy o ulgach
Studencki projekt ustawy o ulgach
Działacze NZS UJ przedstawili w Krakowie własny projekt ustawy o ulgach na
przejazdy koleją i komunikacją miejską. Zgodnie z nim uczniowie i studenci
korzystaliby z 49 proc. ulgi, a parlamentarzyści straciliby darmowe przejazdy
PKP.

Studenci rozpoczęli zbieranie podpisów pod tym projektem. Akcja jest
prowadzona na Uniwersytecie Jagiellońskim, a wkrótce ma objąć także inne
uczelnie w Polsce.

W projekcie przedstawionym w czwartek dziennikarzom studenci proponują by z 49
proc. ulgi na przejazdy pociągami osobowymi, pośpiesznymi i ekspresowymi mogli
korzystać uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz studenci do 26
roku życia. Studentom przysługiwałaby także 50 proc. zniżka w pojazdach
komunikacji miejskiej.

Studenci postulują, by posłowie i senatorowie zachowali bezpłatne przejazdy
komunikacją miejską, ale za przejazdy transportem zbiorowym - w tym koleją -
płacili i mieli tylko 37 proc. ulgę.

"Uważamy, że kryzys budżetowy powinni odczuć na swojej skórze także
parlamentarzyści. Dlatego darmowe przejazdy PKP dla posłów i senatorów powinny
zostać zniesione. Postulujemy wprowadzenie 37 proc. ulgi. Uważamy, że każdego
z parlamentarzystów przy zarobkach ok. 10 tys. zł stać na zapłacenie takiej
kwoty" - mówi Sławomir Wróbel, pełnomocnik Komitetu Inicjatywy Ustawodawczej.

Studenci zapowiadają, że będą kontynuować protest przeciwko obniżeniu ulg:
nadal będą organizować demonstracje, pikiety, happeningi, a wkrótce NZS UJ
wyda "gazetkę strajkową".

Po zebraniu tysiąca podpisów studencki projekt ustawy zostanie przedstawiony
marszałkowi Sejmu i nastąpi rejestracja Komitetu Inicjatywy Ustawodawczej. "Od
tego momentu będziemy mieć trzy miesiące na zebranie 100 tysięcy podpisów i
mamy nadzieje, że się to uda" - mówi Sławomir Wróbel.

Studenci liczą, że ich propozycje poprą nie tylko parlamentarzyści z opozycji
(PO, PiS, LPR, Samoobrony) ale także posłowie PSL.

Prezydent Aleksander Kwaśniewski podpisał już nowelizację ustawy o
uprawnieniach do bezpłatnych i ulgowych przejazdów środkami publicznego
transportu zbiorowego.

Zgodnie z nowelizacją, dotychczasowe 50-proc. ulgi na przejazdy obniżone
zostaną do 37 proc., zaś ulgi 100-proc. do 78 proc. Zmiany te dotyczą
przejazdów koleją oraz autobusami międzymiastowymi.

(PAP, cyt za www.gazeta.pl)


Źródło: topranking.pl/1572/studencki,projekt,ustawy,o,ulgach.php


Copyright (c) 2009 KRYTICON KRYTICON KRYTICON | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.